Syksyisiä terveisiä ammattiosastosta!

Syksy on jo hyvää vauhtia etenemässä kohti talvea. Paljon on tapahtunut viime päivinä, kun pitkään kestäneet SuPerin ja Tehyn käymät neuvottelut saatiin päätökseen ja päästiin sopimukseen palkoista ja muista uudistuksista työehtosopimukseen. Kaikki työtaistelu toimet on nyt ohi ja pääsemme jatkamaan normaalia ”arkea.” Toivottavasti uusi sopimus tuo hyvää tullessaan niin palkkoihin kuin myös työoloihin ja, että se lisää uusia työkavereita ja lähihoitajaopiskelijoita meille, koska heitä todella tarvitaan kipeästi.

Helsingin kaupunki on myös julkaissut oman palkkakehitys ohjelman.  Monet ammattiryhmät saivat palkankorotuksia. Meidän sosiaali- ja terveystoimialallamme korotukset menivät lastensuojeluun tällä kertaa. Lisää tietoa saat intran sivuilta. Helsingin kaupunki on päättänyt antaa kulttuuri- ja liikuntasetelin, jonka arvo on 200 €.  Tämä seteli tulee korvaukseksi Sarastian aiheuttamista hankaluuksista ja etu koskee suurinta osaa henkilöstöstä. Kulttuuri- ja liikuntasetelin saa käyttöön tämän vuoden puolella ja se on voimassa 31.12.23 asti. Setelistä löydät tietoa myös intrasta. Epäselvissä tai jos jokin mietityttää voit kääntyä myös luottamusmiesten tai Ao 819 hallituksen jäsenten puoleen yhteystiedot löydät Superin Ao 819 kotisivuilta.

Kauniita syksyisiä päivä kaikille jäsenille!

Toivottaa SuPerin Ao 819 puheenjohtaja

Sari Kukkonen.