Puheenjohtajan loppuvuoden tervehdys

Joulun rauhaa, rakkautta sylin täyden saa, kun itse jakaa ystävyyttä, hyvin vaeltaa.

Arjen pikku tähtiä, jos antaa pitkin vuotta, ei joulu taivaan kirkkain tähti loista silloin suotta.

Vuosi on kulunut nopeasti ja ”taas päästiin” Jouluun. Toivon, että kaikki voivat nyt hetken nauttia joulun tunnelmasta, vaikka moni on jouluna työn touhussa. Kulunut vuosi ei ole ollut helppo. Töitä on paljon ja lisäksi korona vaivaa edelleen meitä, ja murheita on ollut myös uuden palkkajärjestelmän kanssa. Uusivuosi tuo tullessaan sote uudistuksen Helsinki jatkaa kuitenkin omana erillisalueena. Muutos vaikuttaa rahoitukseen, joka jatkossa tulee valtion kassasta. Toinen konkreettinen asia on toimialan nimen vaihtuminen. Pelastuslaitos liittyy osaksi toimialaa ja olemme jatkossa töissä Sotepe-toimialalla eli sosiaali-, terveys- ja pelastuksentoimialalla. Sairaala, kuntoutus- ja hoivapalveluissa tapahtuu myös vuoden alusta organisaatiouudistus. Vanhat palvelualueet lakkaavat ja tilalle tulee seniorikeskusten, kotihoidon ja arviointitoiminnan kokonaisuudet ja Helsingin sairaalat jatkaa omana kokonaisuutena. Siis paljon muutoksia taas tulossa. Mukava asia on 200 € arvoinen E-passi, jonka työnantaja meille kustantaa, jos vain reunaehdot täyttyvät. Katso lisätietoa intrasta. E-passilla voit hankkia kulttuuri- tai liikuntapalvelua itsellesi. Myös ammattiosasto järjestää mieleistä toimintaa jäsenille, ja ammattiosaston kokoukset ovat avoimia jäsenille. Olet lämpimästi tervetullut mukaan Ao 819 toimintaan. Tietoa ja yhteystiedot löytyvät ammattiosaston kotisivuilta ja facebookista.

Haluan toivottaa omasta ja SuPerin Ao 819 hallituksen puolesta kaikille jäsenille oikein mukavaa joulunaikaa ja onnea uudelle vuodelle 2023.

Sari KUKKONEN SuPerin ammattiosasto 819 puheenjohtaja