Kesätervehdys puheenjohtajalta

Kesäterveisiä Superin Ao 819 jäsenille! Kesä ja lomat lähenevät, toivottavasti saamme nauttia auringosta, lämmöstä ja linnun laulusta ja kerätä voimia talven varalle! Nyt ennen kesähelteitä kannattaa tarkistaa helleohjeet intrasta. Muita tärkeitä asioita on lomarahan vaihto vapaaksi. Se on taas mahdollista ja infoa löytyy intrasta. Tuttuun tapaan työnantaja maksaa 450 € korvauksen, jos vahvistettua lomaa työnantajan aloitteesta siirretään. Täytyy olla hyvät perustelut, että näin toimitaan. Jäseniltä on tullut paljon kyselyitä jäsenmaksuista miksi ne eivät siirry kuukausittain Superille, vaikka työnantaja perii ne palkasta. Tässä Superista saatua infoa asiasta:

Työnantaja pidättää työntekijän palkasta jäsenmaksun kuukausittain ja tilittää sen liitolle. Jäsenmaksut tulevat "könttänä" ja työnantaja tekee selvityksen jäsenmaksuista kolmen kuukauden välein eli selvittää kenen jäsenmaksuista on kysymys. Kun työnantaja on tehnyt tämän selvityksen, tulevat jäsenmaksut näkyviin jäsenten jäsenmaksutietoihin. Neljännesvuosittain eli kolmen kuukauden välein tehtävät selvitykset ovat yleisin tapa työnantajien jäsenmaksujen selvityksissä. Helsingin kaupunki on selvittänyt jäsenmaksut 1-3/23 ja niiden pitäisi siis näkyä jäsenten tiedoissa Oma SuPerissa. Tärkeintä on, että jäsenet seuraavat itse aika ajoin palkkalaskelmistaan, että jäsenmaksu on peritty. Jos ei ole, on otettava yhteyttä palkkahallintoon asian selvittämiseksi.

Aurinkoisia kesäpäiviä toivoen
AO819: puheenjohtaja Sari Kukkonen